Ostatnio: 13.03.2018

Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

W odpowiedzi na galerię na Wyborczej przedstawiam moje własne zestawienie. Oczywiście trzeba mieć świadomość, że spośród tysięcy zdjęć udostępnianych przez USAF wręcz nie da się wybrać kilkunastu najlepszych. Ale mimo to spróbowałem. Zdjęcia pochodzą z lat 2007-2012. Jeśli chcecie zaproponować własne, zapraszam do poszukiwań: http://www.af.mil/photos/index.asp

Zachodzące słońce oświetla parę F-15E w Mountain Home Air Force Base w stanie Idaho. (U.S. Air Force/Senior Airman Debbie Lockhart)

Najnowszy element arsenału USAF: myśliwiec F-35 Lightning II. Docelowo ma stać się głównym myśliwcem wielozadaniowym NATO. Zdjęcie wykonane w Eglin Air Force Base. (U.S. Air Force/Master Sgt. Jeremy T. Lock)

Głodne szerszenie US Navy przygotowują się do odbioru paliwa z KC-135 Stratotanker nad wyspą Wake. (U.S. Air Force/Staff Sgt. Ben Fulton)

Pozornie zrelaksowany loadmaster z HC-130 Hercules obserwuje uzupełnianie paliwa w śmigłowcu HH-60G Pave Hawk nad Alaską. (U.S. Air Force/Senior Airman Cynthia Spalding)

Samolot transportowy C-17 Globemaster III kołuje na płytę postojową na lotnisku Bagram. (U.S. Air Force/Capt. Raymond Geoffroy)

Dwa Vipery na tle Las Vegas. Pamiętajcie: nikt w USAF nie nazwie tych przepięknych myśliwców Fighting Falcon. Nigdy. (U.S. Air Force/Staff Sgt. Benjamin Wilson)

HH-60 Pave Hawk odpala chaff (dipole) i flary nad poligonem w Nevadzie. (U.S. Air Force/Airman 1st Class Brian Ybarbo)

Dwa F-117 Nighthawk w okolicznościowym malowaniu. Te wyjątkowe maszyny zakończyły karierę w USAF 11 marca 2008 roku w bazie Wright-Patterson. (U.S. Air Force/Senior Master Sgt. Kim Frey)

Duże koło? Bo i samolot spory, 172 tony na pusto, maksymalnie ponad 380. Starszy szeregowy Justin Evans odstawia zużyte koło z transportowca C-5 Galaxy w Travis Air Force Base. (U.S. Air Force/Lt. Col. Robert Couse-Baker)

LC-130 Hercules z Air National Guard’s startuje z lądowiska na Antarktydzie. (U.S. Air Force)

Samoloty szturmowe A-10 Thunderbolt II w bazie Whiteman. (U.S. Air Force/Senior Airman Kenny Holston)

Mokry sen miłośnika lotnictwa:F-22 Raptor, F-4 Phantom II i P-51 Mustang, czyli legenda II wojny światowej, legenda wojny wietnamskiej i najlepszy obecnie myśliwiec świata w jednej formacji. (U.S. Air Force/Tech. Sgt. Demetrius Lester)

Thunderbird 4 w locie. (U.S. Air Force/Staff Sgt. Larry E. Reid Jr.)

Tu z kolei Thunderbird 6. Tęsknię za nimi. Chciałbym ich jeszcze raz zobaczyć w Polsce. (U.S. Air Force/Staff Sgt. Larry E. Reid Jr.)

Jak mi podskoczysz, zrobię ci z dupy jesień średniowiecza. Jeśli chcecie wiedzieć, co to znaczy groźne piękno, spójrzcie na Raptora. (U.S. Air Force/Master Sgt. Jeremy Lock)

HH-60G Pave Hawk siada na afgańskim piasku. (U.S. Air Force/Staff Sgt. Christopher Boitz)

Wyjątkowo samolot w barwach innego państwa: japoński F-15 startuje z Eielson Air Force Base na Alasce w trakcie ćwiczeń Red Flag. (U.S. Air Force/Staff Sgt. Christopher Boitz)

Gunship AC-130U rzuca flary. (U.S. Air Force/Senior Airman Julianne Showalter)

Starszy szeregowy Bill Bossinger sprawdza instalację elektryczną w myśliwcu F-15 Eagle w bazie Nellis. (U.S. Air Force/Senior Airman Brett Clashman)

To nie złudzenie optyczne. RC-135V/W Rivet Joint naprawdę ma taki kulfoniasty nos. Zadaniem tego samolotu jest prowadzenie rozpoznania na szczeblu operacyjnym i strategicznym i przekazywanie danych do analizy i dalszego wykorzystania w czasie rzeczywistym. (USAF)

Ech, Hawaje... (U.S. Air Force/Senior Airman Gustavo Gonzalez)

AGM-65 Maverick z Thunderbolta właśnie uderzył w cel na poligonie Nevada Test and Training Range. (U.S. Air Force/Senior Airman Brett Clashman)

Para śmigłowców HH-60 Pave Hawk z 210. Eskadry Ratowniczej nad Alaską. Warto zwrócić uwagę na płozy przy kołach. (Master Sgt. Sean Mitchell, 210th Rescue Squadron, Alaska Air National Guard)

Personel US Air Force uzupełnia paliwo w myśliwcu F-22 Raptor w Joint Base Elmendorf-Richardson na Alasce. Pilot pozostaje w kokpicie, a silniki bez przerwy działają, dzięki temu uzyskuje się maksymalne skrócenie procedury przygotowania maszyny do kolejnego lotu (całość trwa poniżej 30 minut). (U.S. Air Force/Tech. Sgt. Dana Rosso)

Bombowiec B-1 Lancer zrywa się do lotu z Dyess Air Force Base w Teksasie w drodze na ćwiczenia Red Flag 10-3. Co prawda Lancery nie są już najnowocześniejszymi bombowcami w arsenale USAF, ich zdolność penetrowania obrony powietrznej wciąż każe widzieć w nich kluczowego uczestnika konfliktu z innym mocarstwem. Ostro pracują także na niebie Afganistanu. (U.S. Air Force/Airman 1st Class Brett Clashman)

Tym drugim jest oczywiście B-2 Spirit. Nawet to, co wiadomo o jego możliwościach publicznie, wystarczy, by zgodzić się z powiedzonkiem, iż na pewnym poziomie zaawansowania techniki nie da się odróżnić od magii. (U.S. Air Force/Staff Sgt. Bennie J. Davis III)

Niewidzialni obrońcy. Oto doskonałe motto dla tych cudownych maszyn. Każdy bombowiec może zabrać na przykład szesnaście precyzyjnych bomb JDAM lub tyleż jądrowych B83 albo B61. (U.S. Air Force/Senior Airman Kenny Holston)

Część opisów podkradłem sam od siebie stąd

Wykop

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Prywatność. Copyright – 1999-2018 INTERIA.PL, wszystkie prawa zastrzeżone.