Ostatnio: nigdy

Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

Czy warto regenerować części do ciężarówek?

Na rynku motoryzacyjnym, prócz części oryginalnych i zamiennych, można także kupić podzespoły regenerowane. Czy regeneracja to dobry sposób i czy opłaca się kupować tego typu części do samochodów ciężarowych?

Podstawowe założenia regeneracji części do tirów należy uznać za bardzo słuszne. Pierwszy cel to ekologiczność, czyli niezaśmiecanie środowiska zużytymi podzespołami, co w dobie proekologicznych rozwiązań jest na wagę złota. Drugie założenie to ekonomiczność, tj. tańsza cena regeneracji niż zakupu nowej części. Wydaje się, że warto. Ale czy na pewno?

iparts czesci do aut ciezarowych

Co można zregenerować?

Procesowi regeneracji poddaje się szereg części do ciężarówek, np. cylindry, tłoki, pompy wtryskowe, rozruszniki, alternatory i turbosprężarki. Istnieją jednak elementy, których regenerować się nie powinno. Tyczy się to przede wszystkim części jednorazowego użytku, tj. świece zapłonowe, filtry, płyny eksploatacyjne i części odpowiedzialne za bezpieczeństwo.

Ile kosztuje regeneracja?

Podzespoły poddane regeneracji pozwalają uzyskać oszczędności w granicach 30-40% od ceny części fabrycznie nowej. Koszty regeneracji zależą przede wszystkim od rodzaju części, którą chcemy zregenerować i od firmy podejmującej się tego zlecenia.

Jaka jest trwałość regenerowanego podzespołu?

Tutaj pojawia się podstawowy problem. Jakby nie patrzeć, podzespół fabrycznie nowy zawsze wytrzyma przebiegi bliższe tym przewidywanym przez producenta. Z kolei elementy regenerowane to brak gwarancji, ile wytrzyma dany podzespół. To bardzo istotne, szczególnie w przypadku części do samochodów ciężarowych , które ze względu na liczne obciążenia narażone są na przedwczesne zużycie.

Czy warto regenerować?

To kwestia indywidualna. Regenerację zaleca się, gdy chcemy odłożyć wymianę w czasie, która prędzej czy później i tak nastąpi. Podzespoły regenerowane stanowią poniekąd przystanek pomiędzy demontażem zużytej części, a jej wymianą na nowy podzespół.

Ponadto, warto zaznaczyć, że w przypadku samochodów ciężarowych bardzo ważne jest zachowanie mobilności. Proces regeneracji trwa jednak nieco dłużej niż wymiana podzespołu na nowy, przez co naraża flotę na straty. Dodajmy także, że niekiedy za fabrycznie nowe części do ciężarówek zapłacimy zaledwie 20% więcej, dlatego niekiedy regeneracja okazuje się nieopłacalna.

Dodaj komentarz

Dodajesz komentarz anonimowo. Zaloguj się.

Dodajesz komentarz anonimowo. Aby komentować pod własnym pseudonimem włącz profil publiczny w ustawieniach.

Autor:
Treść:

Aby przesłać formularz, musisz mieć włączony w przeglądarce Javascript. Jeżeli nie masz, przepisz wspak tekst 5bcltezo5t:

Wykop

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Copyright – 1999-2017 INTERIA.PL , wszystkie prawa zastrzeżone.