Ostatnio: 29.06.2016

Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

Regulamin Wykop ACleague Sezon IV GT3 v.2.2

Zasady ogólne ligi:

Opcjonalne używanie w czasie kwalifikacji i wyścigów programu TeamSpeak 3

Staramy się ograniczyć komunikację do niezbędnego minimum, aby nie przeszkadzać innym.

Serwer gry sprawdza sumy kontrolne pojazdów oraz torów.

Pit Lane Penalty - obowiązkowa aplikacja.

Ptracker - obowiązkowa aplikacja.

Helicorsa - obowiązkowa aplikacja

Dozwolone asysty mają poziom FACTORY, można je zmieniać klikając CTRL-A dla ABS, oraz CTRL-T dla kontroli trakcji i leży to w gestii kierowcy.

Uszkodzenia 100%

Dowolne jest stosowanie setupów ustawień i ilości paliwa.

W czasie kwalifikacji jak i wyścigu można stosować różne ustawienia setupów.

Przyczepność 99% - w sesji kwalifikacyjnej jak i wyścigu jest taka sama

Organizator ligi zachowuje prawo do przeprowadzenia restartu wyścigu tylko w przypadku problemów technicznych z serwerem takich jak: start kilku osób z boksów, widoczny falstart, karambol spowodowany lagami (latające auta) itp. Jeżeli restart nie przynosi pożądanych skutków, organizator może odwołać daną rundę, do czasu wyjaśnienia problemów.

Przebieg zawodów.

Kwalifikacje mają miejsce przed wyścigiem o godz. 20:00 i ustawione są na 15 minut.

Wyścig rozpoczyna się po ukończeniu kwalifikacji, ok 20:20

Kwalifikacje decydują o pozycji startowej zawodnika w wyścigu.

Po uzyskaniu czasu nie można opuścić serwera gdyż spowodowało by to skasowanie się czasu i spadek na ostatnią pozycję startową.

Osoby które spóźnią się na kwalifikacje lub nie uzyskają czystego czasu przejazdu startują z końca stawki, decyduje o tym sam serwer.

W czasie wyścigu mamy jeden obowiązkowy zjazd do pit stopu.

Wyścig trwa zwykle ok 60 minut.


ZASADY SZCZEGÓŁOWE

1. Bezpieczeństwo, podstawową zasadą jest bezkolizyjna jazda, dotyczy to szczególnie samochodu z tyłu. Należy jeździć OSTROŻNIE, z szacunkiem dla przeciwników, przewidywać niebezpieczeństwa, słabszą postawę kolegi albo inne zagrożenia.

2. Start i pierwszy zakręt to najwięcej emocji i równie wysokie prawdopodobieństwo kraksy. Nie warto nastawiać się na zyskanie pozycji na pierwszym skręcie. Lepiej stracić niż popsuć sobie i komuś wyścig. Zwykle na walkę mamy jeszcze kilkanaście okrążeń, warto pomyśleć o tym przed startem i postarać się pojechać spokojnie. Koledzy na pewno bardziej docenią walkę na następnych zakrętach, niż bitwę o wszystko na pierwszym.

3. Wyprzedzanie, wynika w całości z pkt 1, czyli bezpieczeństwo manewru zależy od jadącego z tyłu. Atak należy przeprowadzić tak, żeby wyprzedzany zawodnik nie zostaw przez wyprzedzającego wytrącony ze swojego toru jazdy, wypchnięty na pobocze czy nie wpadł w poślizg.

4. Wyprzedzanie na wejściu w zakręt. Najgorszy nawyk z gry na singlu, kategorycznie nie można wchodzić "na małego" czyli po wewnętrznej zakrętu małym łukiem wpychając się obok/przed przeciwnika (barge passing). Jedyna możliwość gdzie wyprzedzanie na wejściu w zakręt jest możliwe to taka kiedy jeszcze przed skrętem zaistnieje istotna przewaga (istotny overlap). Sytuacja taka zaczyna się kiedy maska wyprzedającego znajduje się co najmniej na wysokości fotela kierowcy wyprzedzanego. Chodzi głównie o to, żeby atakowany widział z boku przeciwnika. Wtedy uznaje się że ma obowiązek udostępnić mu tor jazdy, czyli nie ścinać do wewnętrznej - co spowodowało by kolizję.

Upraszczając wyprzedzić po wewnętrznej zakrętu można kiedy mamy istotny overlap, co daje nam prawo do toru jazdy. Sytuacja ta dotyczy oczywiście wewnętrznej części zakrętu, na zewnątrz nie jest wymagana.

5. Obrona pozycji, prowadzący ma prawo do jednego manewru obronnego, następnie musi jechać już obranym torem i nie zmieniać go dla obrony pozycji (czyli nie zajeżdżać drogi) aż do pokonania kolejnego zakrętu. Nie dotyczy to zmiany toru jazdy mającego przygotować do wejścia w zakręt. Przykład to obrona pozycji na prostej startowej na Mugello: jadący za nami próbuje wyprzedzić z prawej, zajeżdżamy mu drogę tylko raz, po czym może (jeśli da radę) wyprzedzić nas z lewej, chyba że jesteśmy już na końcu prostej wtedy legalnie zmieniamy tor jazdy na lewy żeby korzystnie wejść w prawy nawrót. Inna obrona pozycji jest niedozwolona i będzie oceniona jako zajeżdżanie drogi. Obrony pozycji nie należy mylić z umyślnym przeszkadzaniem takim jak: odpuszczanie gazu bez powodu, małe zmiany kierunku czy inne złośliwe zachowania które mogą zostać ocenione jako niesportowe. Jadąc defensywnie zawsze warto zastanowić się dwa razy, czy manewr nie zakończy wyścigu obu kierowców (czasem i więcej).

6. Zjazd do boksu, Zabronione jest zjeżdzanie do boksu poprzez menu esc. i funkcję “back to pit” poprawnie zjechać można jedynie poprzez wjazd do alei serwisowej. Złamanie tej zasady oznacza dyskwalifikację zawodnika z danego wyścigu.

7. Jazda po zasadniczym błędzie, nawet jeśli jesteś prowadzący a popełnisz duży błąd (poślizg z utratą kontroli, obrót, wypad z toru itp) bezpieczny powrót na tor czy tez właściwy tor jazdy spoczywa na Tobie. Zawsze wracając na trasę musisz upewnić się, że nie spowodujesz zagrożenia dla jadących prawidłowo za Tobą a chcących błąd wykorzystać. W takiej sytuacji należy oddać pozycję nie narażając bezpieczeństwa, choćby miało to znaczyć przepuszczenie całej stawki.

8. Zachowanie po kolizji, kierowca powodujący sytuację kolizyjną musi oddać pozycję na rzecz poszkodowanego swoim zachowaniem (czasem wiąże się to z zaczekaniem na wracających z pobocza na tor). Wyjątek stanowią karambole lub sytuacje niejednoznaczne, nie pozwalające natychmiast zadecydować graczom czy pozycję należy oddać. Wtedy jednak trzeba liczyć się z możliwym wyższym wymiarem kary, jeśli wina będzie ewidentna i zostanie potwierdzona podczas sędziowania.

Jeżeli korzystamy z headsetów wypada oczywiście przeprosić. Wszelkie inne dyskusje są zbędne i przeszkadzają innym i należy je bezwarunkowo zostawić na czas po wyścigu.


9. Zachowanie po uszkodzeniu silnika/braku paliwa, W przypadku gdy zawodnik nie jest w stanie samodzielnie dojechać do boksu dopuszczalne jest użycie opcji “back to pit” jednak zakazany jest dalszy wyjazd na tor, a zawodnik otrzymuje status DNF

10. Neutralizacja, reakcja na widoczną kolizję, jadąc za samochodami które uczestnicząc w zdarzeniu i mogą stracić kontrolę, szczególnie w miejscach wąskich lub z bandami, należy zachować się jakby na torze pojawiły się żółte flagi, tzn. obowiązkowo zahamować do prędkości umożliwiającej natychmiastową zmianę kierunku lub zatrzymanie, zakazane jest w takich miejscach wyprzedzanie, gwałtowna zmiana toru jazdy, szukanie "okazji" na szczęśliwy przejazd itd. W miarę możliwości uczestnicy kolizji, lub ją obserwujący ogłaszają UWAGA KOLIZJA, ma to ułatwić następnym zawodnikom bezpieczny przejazd.

11. Niepoprawne zyskanie pozycji, jeżeli zyskamy pozycję w wyniku ścięcia zakrętu, jazdy poza torem lub innych niesportowych manewrów jak wyprzedzanie w momencie neutralizacji, należy ją oddać natychmiast przepuszczając wyprzedzonego.

12. Dublowanie, dublowany kierowca ma obowiązek dać się wyprzedzić, jednak bez nerwowych zachowań czy nieprzewidzianych manewrów (zjeżdżanie na pobocze czy gwałtowna zmiana toru jazdy). Najlepiej pozycję oddać jadąc wolniej szerokim torem po zewnętrznej w zakręcie, lub odpuszczając na prostej. Dublowany ma prawo jednak jechać swoim torem jeśli umożliwienie wyprzedzania naraziłoby go na utratę kontroli (np. w zakręcie) czy istotne spowolnienie (np. na podjeździe).

13. Klasyfikacja, osoby, które nie ukończą wyścigu (opuszczą lobby same lub z przyczyn od nich niezależnych) nie będą sklasyfikowane. Punkty otrzymują osoby które w momencie przekroczenia linii mety przez zwycięzcę biorą czynny udział w wyścigu.

14. Katalog kar, lista nagród za konkretne przewinienia:

TOR JAZDY:

- Tor wyścigowy to pas asfaltowej lub betonowej jezdni ograniczona liniami, krawężnikami, „kratką” lub nieutwardzonym poboczem.

- Należy pamiętać że linie są wliczane do toru.

Krawężniki, tarki i inne elementy występujące na wyścigowym torze do toru nie należą.

Część nawierzchni znajdująca się pomiędzy linią a kerbem czy innymi elementami - także nie należy do toru

- Prawidłowy przejazd:

Za prawidłowy przejazd po torze wyścigowym uznaje się taki, w którym przez cały czas trwania okrążenia, pojazd pozostaje na torze przynajmniej dwoma kołami należącymi do jednej strony pojazdu.

W wyścigu opcja Penalties jest nieaktywna. Jednak wciąż obowiązuje zasada trzymania się toru jazdy.

Niestosowanie się do kar nałożonych przez Pit Lane Penalty skutkuje automatyczną dyskwalifikacją kierowcy.

Wyłączenie aplikacji podczas wyścigu, bądź używanie nieaktualnej wersji skutkuje automatyczną dyskwalifikacją kierowcy.

Jeśli Pit Lane Penalty np z jakiś przyczyn nie działa poprawnie na wybranych odcinkach, nie zwalnia to z obowiązku jazdy po torze, ścinanie zakrętów celem zyskania dodatkowych sekund możne zostać ukarane po wyścigu przewinieniem, lub Dyskwalifikacją jeśli sytuacja miała miejsce nagminnie .

KOLIZJE:

Ostrzeżenia - za błąd który powoduje niewielkie konsekwencję dla innych, lub nie zawsze jest ewidentnie zawiniony czy umyślny czy też trudno orzec o winie tylko jednej strony

2 Ostrzeżenia - odjęcie 2 pkt

każde kolejne ostrzeżenie to obowiązkowy dodatkowy przejazd przez pit-stop w kolejnym wyścigu na 1-szym okr. (przejazd typu drive-through bez konieczności zatrzymania się)

Przewinienia - za błąd który powoduje poważne konsekwencje dla innych, którego można było uniknąć przestrzegając Regulaminu

1 Przewinienie - spadek o 3 miejsc w wyścigu

3 Przewinienia - odjęcie 10 pkt

każde kolejne przewinienie to obowiązkowy dodatkowy przejazd przez pit-stop w kolejnym wyścigu na 1-szym okr. (przejazd typu drive-through bez konieczności zatrzymania się)

- Za nie oddanie pozycji, wyprzedzanie w miejscu neutralizacji, lub poza torem,odjęte zostaną dodatkowo 2 pkt.

ostrzeżenia oraz przewinienia sumują się pomiędzy rundami

*Gdy badana sytuacja ma miejsce podczas pierwszego okrążenia wyścigu kara zostaje podwojona.


15 Punktacja

1 miejsce - 25 pkt

2 miejsce - 20 pkt

3 miejsce - 17 pkt

4 miejsce - 14 pkt

5 miejsce - 12 pkt

6 miejsce - 10 pkt

7 miejsce - 9 pkt

8 miejsce - 8 pkt

9 miejsce - 7 pkt

10 miejsce - 6 pkt

11 miejsce - 5 pkt

12 miejsce - 4 pkt

13 miejsce - 3 pkt

14 miejsce - 2 pkt

15 miejsce - 1 pkt

Bonusy punktowe:

pole position w kwali - 1 pkt

best lap w czasie wyścigu - 1 pkt

Punktacja z poszczególnych wyścigów sumuje się na koniec sezonu.

Wyniki zamieszczone zostaną w możliwie najszybszym czasie od zakończenia wyścigu, zwykle tego samego bądź następnego dnia.

Wykop

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Copyright – 1999-2017 INTERIA.PL , wszystkie prawa zastrzeżone.