Ostatnio: nigdy

Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

Uszkodzone sprzęgło

Brzęczenie, zgrzytanie, grzechotanie i wiele innych irytujących dźwięków, które dochodzą z okolic systemu sprzęgłowego mogą świadczyć o awarii tego podzespołu. Hałaśliwe sprzęgło nie wróży nic dobrego, a podejrzane odgłosy często kryją w sobie poważne uszkodzenia. Jakie? Zdarza się, że w trakcie jazdy sprzęgło się zablokuje.

Nawet niewielkie uszkodzenia i rozłączenie się sprzęgła mogą uniemożliwić użytkownikowi zmianę przełożenia. W takim przypadku silnik pozostaje trwale sprzężony z układem napędowym, a to nie pozwoli nawet na uruchomienie jednostki napędowej.

sprzeglo



Niepokojący hałas może być wynikiem między innymi awarii wielowypustu piasty, która powstaje głównie wskutek wadliwego łożyskowania wałka sprzęgłowego lub kątowego przesunięcia osi jednostki napędowej i skrzyni biegów. Do nadmiernego zużycia wielowypustu przyczyniają się także drgania układu napędowego. Charakterystyczne dźwięki pojawiają się również, gdy uszkodzeniu ulega łożysko wyciskowe sprzęgła, a właściwie jego pierścienia czołowego, który współpracuje z listkami sprężyny talerzowej. Eksperci branży motoryzacyjnej podkreślają, że przyczyniają się do tego zbyt duże opory łożyska wyciskowego, niewłaściwy luz i nadmierne obciążenie łożyska wyciskowego.

Brzęczenie oraz grzechotanie mogą też być wynikiem pęknięcia sprężyny tłumika drgań skrętnych lub wypadnięcia ich z odpowiednich mocowań. Sprężyna może w takiej sytuacji przedostać się między okładzinę tarczy, a powierzchnię pierścienia dociskowego i utrudniać działanie sprzęgła, a nawet całkowicie zablokować układ. Podobne objawy to efekt nadmiernego luzu w mocowaniu sprężyny. Hałaśliwa praca sprzęgła to jednak także inne przyczyny. Zdarza się, że jest to efekt złego zamontowania tarczy sprzęgła, ewentualnie dobrania nieodpowiedniego modelu tarczy lub pierścienia dociskowego. Wówczas dochodzi do ocierania się współpracujących ze sobą podzespołów, a to skutkować może z kolei zniszczeniem blaszanej pokrywy tłumika drgań skrętnych.

Wszelkie niepokojące objawy – w tym nietypowe i dziwne odgłosy – zaleca się niezwłocznie skonsultować z wyspecjalizowanym mechanikiem samochodowym w celu wyeliminowania usterki. Prawdopodobnie czeka was wymiana sprzęgła, gdyż jest to najsensowniejsze rozwiązanie. Pozorne oszczędności w postaci regeneracji tego podzespołu mogą okazać się groźne w skutkach – może nawet dojść do uszkodzenia skrzyni biegów. Wymianę sprzęgła najlepiej zlecić mechanikowi. Koszty wymiany można obniżyć poprzez samodzielny zakup kompletnego sprzęgła. Dobrą ofertę znajdziecie na http://www.iparts.pl/czesci-samochodowe/sprzeglo-kompletne,100051.html . Intuicyjna wyszukiwarka z pewnością pomoże wam w doborze odpowiedniej części.

Dodaj komentarz

Dodajesz komentarz anonimowo. Zaloguj się.

Dodajesz komentarz anonimowo. Aby komentować pod własnym pseudonimem włącz profil publiczny w ustawieniach.

Autor:
Treść:

Aby przesłać formularz, musisz mieć włączony w przeglądarce Javascript. Jeżeli nie masz, przepisz wspak tekst fi4agt7741:

Wykop

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Copyright – 1999-2017 INTERIA.PL , wszystkie prawa zastrzeżone.