Ostatnio: 07.10.2017

Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

WSI24 czyli jak powstało TVN? kompilacja informacji

Grupa ITI złożyła do warszawskiego sądu rejonowego prywatny akt oskarżenia przeciw szefowi Służby Kontrwywiadu Antoniemu Macierewiczowi, zarzucając mu m.in. pomówienie.

"Podjecie czynności prawnych jest skutkiem zapowiedzianych działań przeciw osobom lub instytucjom, które rozpowszechniają fałszywe oskarżenia lub informacje o grupie ITI, jej założycielach, jej spółkach, prowadzonej działalności biznesowej lub o jej pracownikach" - napisano w poniedziałkowym komunikacie ITI dla portalu Wirtualnemedia.pl.


Media to sektor zaufania publicznego, gdzie niezależność, wiarygodność i wolność wypowiedzi są podstawą naszej działalności, a rozpowszechniane bez skrupułów oskarżenia i pomówienia właśnie w te zasady godzą. Dlatego oddajemy sprawę w ręce Sądu aby jego wyrok bezdyskusyjnie zakończył wszelkie spekulacje? ? powiedział Wojciech Kostrzewa, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy ITI.

Złożony w piatek akt oskarżenia jest następnym krokiem poczynionym przez Grupę ITI zmierzającym do obrony dobrego imienia Firmy. W najbliższym czasie spodziewane są następne pozwy i akty oskarżenia.

Jak wiemy ITI przegrało w Sądzie Macierewicz miał Rację mówiąc iż ITI stworzone zostało na Polecenie Czesława Kiszczaka oraz następnych komunistów oraz zostało przez rząd sfinasowane. Kazdy juz sie domysli w jakim celu.

http://www.wirtualnemedia.pl/article/2303555_Antoni_Macierewicz_nie_musi_przepraszac_ITI.htm?i=2303555&v=

-------------------------------------------------------------

Sekretarz Stanu przy Radzie Ministrów. Warszawa 22 lutego 1983r.

Rzecznik Prasowy Rządu



Tow.Generał Czesław Kiszczak

Minister Spraw Wewnętrznych

Proponuję utworzenie w MSW oddzielnego pionu ( służby) propagandowej, działającej także w obrębie MO. Znaczna część politycznie ważnych w skali kraju przedsięwzięć polityczni-propagandowych ma związek domeną działalności MSW. Dopóki w kraju toczyć się będzie walka polityczna, MSW będzie planować i realizować przedsięwzięcia o największym znaczeniu z punktu widzenia jej przebiegu. Niezbędny jest, więc poważny, instytucjonalny instrument umożliwiający lepsze wykorzystanie propagandowe tych operacji, bezpośrednie oddziaływanie na społeczeństwo w pożądanym kierunku. (...)

Służba propagandowa MSW powinna mieć możliwość dawania do TV, radia i prasy gotowych programów do druku, albo też dostarczania TV, radiu i prasie półproduktów, którym ostateczny kształt nadadzą redakcje TV, radia i prasy.(..) W przypadku tego rodzaju rozbudowy służby propagandowej, decydujące znaczenie będzie mieć obsada kadrowa. Trudno jednak znaleźć dobrych dziennikarzy, którzy zdecydują się przejść do MSW. Nie mniej mam pewne propozycje, które jak uważam, warto przynajmniej rozważyć:

1. Mariusz Walter nadaje się na głównego konsultanta, jakiegoś szefa propagowania, szefa realizacji programów radiowo-tv - jednym słowem na kierownika pionu propagandy, lecz główną siłę koncepcyjno - fachową. (...) Pozytywnie zweryfikowany w 1982r. Sam się usunął z TV, mając dość nękania go. (...) Walter zwleka z decyzją powrotu, żądając satysfakcji i pognębienia jego wrogów.(...) Walter jest więc w tej chwili do wzięcia i wkrótce będzie za późno, bo ma otrzymać wysokie stanowisko w TV, jak mu się tam oczyści przedpole. (....)

Gdyby udało się pociągnąć Waltera, on zaproponuje dużo młodych, zdolnych ludzi. Ja dalej będę myśleć, rozglądać się, szukać.

Jerzy Urban



Źródło: Biuro Udostępniania i Archiwizacji Dokumentów IPN IPN BU MSW, II 1013, k 36-41, oryginał, mps. Biuletyn IPN 11.12.2006r. str.104-109. - link do biuletynu i treści całego listu: http://www.ipn.gov.pl/download.php?s=1&id=8534

Uodpornionym na retorykę Urbana, polecam lekturę całości tego listu.

Pomysł Urbana - stworzenia służby propagandowej, kierowanej przez MSW, nie doczekał się realizacji w czasach PRL- u. Władza uznała, że " bazując na osiągniętych doświadczeniach, rozwijając bardziej inicjatywy można osiągnąć cele zakładane w koncepcji tow.Urbana, bez sięgania do form konwencjonalnych, bez powoływania instytucji specjalnej z całym warsztatowym zapleczem, nadzwyczaj kosztownym w fazie organizacji i eksploatacji"

Dokument - "Uwagi dotyczące koncepcji utworzenia w MSW odrębnego pionu propagandowego ( propozycja tow.Urbana)" - Biuro Udostępniania i Archiwizacji Dokumentów IPN IPN BU MSW, II 1013 k.33

Minęło kilka lat i władza zrozumiała, że zmiany w koncepcji funkcjonowania państwa komunistycznego, zainicjowane przez towarzyszy radzieckich i wspierane przez służby sowieckiego imperium, wymagają jednak utworzenia "biznesowego" zaplecza i "nowej polityki informacyjnej", służącej interesom transformacji ustrojowej. Z tego okresu pochodzi opis, zawarty w drugim dokumencie.



Sąd Okręgowy w Warszawie sygn. akt VIIIK37/98 t. IV, akta tajne

Przesłuchanie Grzegorza Żemka

"Odpowiedzialnym z ramienia II Zarządu Sztabu Generalnego WP za lokowanie agentów w sferze mediów był Ryszard Pospieszyński, najpierw pracownik Komitetu Centralnego ZPR, a później dyrektor generalny Filmu Polskiego. Ja dostałem od służb specjalnych wojskowych zadanie po konsultacjach z Pospieszyńskim aby znaleźć za granicą firmę, która mogłaby pełnić rolę "konia trojańskiego", to znaczy która mogłaby służyć do wprowadzenia agentów na obszar na Zachodzie, w dziedzinie mediów. Był to rok 1987.

Jedyną firmą zagraniczną w dziedzinie mediów, którą znałem była firma należąca do Jana Wejherta, ulokowana w Irlandii, na obszarze doków portowych, które stanowiły wydzielony w Irlandii obszar tzw. "raju podatkowego". Mechanizmy działań tego raju podatkowego były analogiczne do tych, które funkcjonowały na Guernsey.

Firma ta nazywała się Cantal , a później zmieniono jej nazwę na I.T.I. Ta firma finansowała się z kredytów banku handlowego International w Luksemburgu.

Zapytałem służb wojskowych czy mogę podjąć kontakt z Wejhertem. Otrzymałem wówczas informację, że on już współpracuje ze służbami wojskowymi, więc będzie to proste. W tym czasie byłem dyrektorem Departamentu Kredytów w BHI. Poznałem w czasie tych rozmów z Wejhertem jego współpracowników m.in. Marcina* Waltera. Zasugerowali mi, że jeżeli jest potrzeba zorganizowania - znalezienia przykrycia dla agentów działających w dziedzinie mediów i ich finansowanie, to najlepiej stworzyć międzynarodowy koncern z udziałem Filmu Polskiego. (...) Przekazałem te sugestie do wojska, ale postawiłem warunek że jeżeli mam się tym zająć to muszę dostać ludzi którzy znają się na mediach i byliby w stanie taki koncern zorganizować. (...) Ten biznesplan przekazałem do WSI oraz Wejchertowi, do oceny.(...)

Przyznaję jednak, że przez cały czas miałem naciski ze służb specjalnych czy to ze strony Pospieszyńskiego żeby jak najszybciej zorganizować ten koncern medialny na zachodzie. W związku z tym rozpoczęła się pierwsza faza tworzenia tego koncernu; muszę przyznać że trochę "na wariackich papierach". (...)

Chcę przypomnieć, że w końcu 1988 r. z konta W.K. Nebeling, tj. zaszyfrowanego konta wojskowego w banku International w Luksemburgu (BIL) dokonywano wypłat na konto pana Weinfelda, oznaczone Group Weinfeld, nie pamiętam w tej chwili w jakim banku. Mnie zlecono żebym takie wpłaty przekazywał jako dysponent konta. Wiem, że kwoty przekazywane we frankach belgijskich Weinfeld zamieniał na dolary i przekazywał do Attachatu Wojskowego w Brukseli. Będąc już dyrektorem FOZZ-u też dokonywałem takich operacji , a nawet osobiście zamieniałem pieniądze i zanosiłem do Attachatu Wojskowego przy Ambasadzie Polskiej w Brukseli. Attache był Wojciech Myszak. Chcę sprecyzować wyglądało to tak, że ja przekazywałem do Weinfelda pieniądze z konta wojskowego w BIL a on przywoził mi czek na franki belgijskie. Ja je zamieniałem na dolary i zanosiłem do Attachatu. Wynikało to stąd, że wojsko rozliczało się tylko w dolarach. Informacje o których mówię zawierają również dokumenty w aktach tajnych na k. 113,116. W późniejszym okresie czasu Weinfeld szantażował służby wojskowe , że ujawni operacje gotówkowe prowadzone przez wojsko na terenie Belgii. (...)

* - oczywista pomyłka w imieniu

Dokument znajduje się w Raporcie Komisji Weryfikacyjnej o działalności żołnierzy i pracowników WSI. Str. 302-303 i stanowi aneks nr.9 http://www.wsi.emulelinki.com/aneks_9.htm



Tak, w świetle powyższych dokumentów, wyglądają "historyczne" podstawy, na jakich powstał koncern medialny ITI i rzeczywiste inspiracje jego twórców. Nie ma żadnych powodów, by sądzić, że współpracujący z wojskowymi służbami specjalnymi Wejchert i Walter zakończyli tę współpracę w wolnej Polsce. Takich ludzi i takiego majątku służby nie wypuszczały z rąk. Jeżeli przyjąć, że układ PRL -owskich służb wojskowych przetrwał w niezmienionej formie do obecnych czasów, w takim samym stopniu przetrwała również szeroko rozumiana agentura.

Jak wyraźnie wynika z zeznań Grzegorza Żemka - kadrowego oficera WSI, finansowanie koncernu medialnego odbywało się poprzez Bank International w Luksemburgu, służący wywiadowi PRL do dokonywania nielegalnych operacji finansowych. Jasno też określono zadania operacyjne medialnego "konia trojańskiego". Dalekowzroczna strategia służb sowieckich, zakładała proces transformacji ustrojowej, w której przeprowadzeniu szczególną rolę przypisano "wolnym mediom". W tworzeniu pozorów państwa demokratycznego, konieczne były struktury propagandy, kamuflowane pod przykryciem prywatnych mediów, dające solidne zaplecze finansowe i służące manipulacji opinią publiczną. Innym sposobem, była zgoda komunistycznych służb na powołanie mediów, zarządzanych przez koncesjonowaną opozycję - czego przykładem może być Gazeta Wyborcza, powstała na skutek ustaleń, zawartych przy Okrągłym Stole.

Jeżeli z tej perspektywy spojrzeć na informacyjną działalność TVN -u, nietrudno dostrzec, że jej priorytetem jest obrona status quo, zwanego umownie III Rzeczpospolitą. To wokół mediów takich jak TVN czy Gazeta Wyborcza, powstały środowiska opiniotwórcze i tam należy szukać pierwszej linii obrony frontu - ustaleń Okrągłego Stołu. Łatwość, z jaką tego typu media, posługują się materiałami uzyskanymi od służb specjalnych, znajduje swoje uzasadnienie w słowach Jerzego Urbana - "Służba propagandowa MSW powinna mieć możliwość dawania do TV, radia i prasy gotowych programów do druku, albo też dostarczania TV, radiu i prasie półproduktów, którym ostateczny kształt nadadzą redakcje TV, radia i prasy."


Popatrzcie na ten piękny zbieg okoliczności

Widać jak dwaj szefowie TVN uciekają ze stanowisk, które mają być objęte lustracją. Żadne duże medium nie zauważyło tej ciekawostki, choć widzą nieistniejące Maybachy ojca Rydzyka.

1.

TVN SA zamiar złożenia rezygnacji oraz rezygnacja członków Rady Nadzorczej

(2007-02-27 18:50:00)

TVN SA zamiar złożenia rezygnacji oraz rezygnacja członków Rady Nadzorczej

Raport bieżący 29/2007

TVN S.A. informuje również, iż w dniu 26 lutego 2007 r. została poinformowana o rezygnacji Pana Jana Wejcherta z funkcji Przewodniczącego Rady Nadzorczej TVN S.A. oraz Pana Mariusza Waltera z funkcji członka Rady Nadzorczej TVN S.A.

2.

USTAWA

z dnia 18 października 2006 r.

o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów

(Dz. U. z dnia 30 listopada 2006 r.)

Art. 4. 1. Osobami pełniącymi funkcje publiczne, w rozumieniu ustawy, są:

21) członek zarządu lub rady nadzorczej osoby prawnej, która uzyskała koncesję na rozpowszechnianie programów radiowych lub telewizyjnych, członek zarządu, rady nadzorczej lub wspólnik spółki osobowej, która uzyskała taką koncesję oraz osoba fizyczna, która uzyskała taką koncesję;

3.

Ustawa wchodzi w życie 15.03.2007

I co Wy na to?

Zródło: blog Trystero



7 maja 2008

Rząd przekazał 1,2 mln zł stacjom TVN, TVN24 i TVN 7?


Zygmunt Solorz

(fot. PAP / Bartłomiej Zborowski)


Na przełomie kwietnia i maja rząd przekazał na konta stacji telewizyjnych: TVN, TVN 24 i TVN 7, należących do koncernu ITI, około 1,2 mln złotych - pisze "Nasz Dziennik". Według gazety, do mediów Zygmunta Solorza trafiło natomiast 600 tys. zł.

Pod koniec ubiegłego roku zaś, pieniądze z unijnych funduszy rząd przekazał Grupie Eskadra, organizującej kampanię Platformy Obywatelskiej w internecie - twierdzi "ND".

Ogółem, 2 mln 548 tys. 411 zł - to kwota, jaką rząd Donalda Tuska przekazał wybranym stacjom telewizyjnym, za emisję w dniach 28 kwietnia-15 maja br., reklamówek promujących przyszłe "sukcesy rządu" - informuje gazeta. Pieniądze przetransferowano w ramach kampanii promocyjnej Narodowej Strategii Spójności - serii telewizyjnych spotów typu "wybudujemy autostrady".














Dorota Kania, artykuł z "Gazety Polskiej", 06-05-2008 11:54

Gazeta Polska" dotarła do IPN-owskich akt Jana Wejcherta, właściciela TVN. Wynika z nich, że w latach 70. Wejchert otrzymał paszport dzięki interwencji kontrwywiadu SB. Na dokumencie z 1972 r. widnieje odręczna notatka: "Wydział II prosi o wydanie paszportu ze względów operacyjnych".

W notatce wymienione są dwa nazwiska tow. Nawrocki oraz T. Grotowski. Adnotacje mówiące o Departamencie II MSW (kontrwywiad) znajdują się także w aktach paszportowych Wejcherta z lat 80. Zachowało się m.in. podanie o paszport wielokrotnego użytku z 20 września 1984 r. dla Jana Wejcherta dyrektora przedsiębiorstwa zagranicznego w Polsce ITI, na którym jest odręczny zapis: "popiera mjr Więckowski wydz. II".

Jan Wejchert zaczął wyjeżdżać za granicę w 1968 r. jako 18-letni chłopak. Do 1972 r. odwiedził Anglię, Francję, Szwecję i Włochy. W1972 r. służby PRL odmówiły mu wyjazdu do RFN. Co ciekawe, w kwestionariuszach paszportowych Wejchert podaje różne daty tej odmowy: raz jest to 1972 rok, innym razem 1973. Z kolei w kwestionariuszach z lat 80. w punkcie "Czy otrzymał odmowę na wyjazd za granicę?" Jan Wejchert wpisywał "Nie".

Rozległe kontakty Wejcherta

W aktach IPN zachowało się jednak podanie Jana Wejcherta do Ministerstwa Spraw Wewnętrznych z sierpnia 1972 r., w którym zwraca się o ponowne rozpatrzenie sprawy przyznania paszportu. Wyjaśniał, że wyjazd posłuży mu do zdobycia materiałów do napisania pracy magisterskiej dotyczącej współpracy gospodarczej PolskaRFN. Zaznaczył, że został zaproszony przez mieszkającego na stałe w RFN wuja Lothara Grabowskiego, biznesmena, który jak napisał Wejchert "ma bardzo rozległe kontakty handlowe z wieloma centralami handlu zagranicznego".

Po interwencji SB Jan Wejchert mógł wyjechać dostał paszport ze "względów operacyjnych". W sprawie wydania paszportu Janowi Wejchertowi interweniowała nie tylko SB. W stanie wojennym, w styczniu1982 r., z prośbą o wydanie dla niego paszportu do Komendy Stołecznej Milicji Obywatelskiej zwrócił się podsekretarz stanu Wiesław Adamski, pełnomocnik rządu ds. współpracy gospodarczej z Polonią Zagraniczną.

"Uprzejmie proszę o wydanie paszportu dla Ob. Jana Wejcherta, członka zarządu Polsko-Polonijnej Izby Przemysłowo-Handlowej »Inter Polcom« Przedstawiciela Przedsiębiorstwa Polonijno-Zagranicznego »KONSUPROD«, udającego się do RFN w miesiącu styczniu br. celem omówienia spraw związanych z dostawą paczek żywnościowych dla Polski" napisał Adamski.

Interwencja była skuteczna w maju 1982 r., sześć miesięcy po wprowadzeniu stanu wojennego, Jan Wejchert dostał paszport zezwalający nie tylko na jednorazowy wyjazd do RFN, ale paszport wielokrotny, ważny na wszystkie kraje świata.


Częste wyjazdy za granicę pana Wejcherta są niezbędne w związku z prowadzoną przez nasze przedsiębiorstwo [KONSUPROD red.] działalnością eksportową […]" napisano w podaniu o wydanie paszportu. O KONSUPRODZIE "Gazeta Polska" pisała w paśdzierniku 2006 r. Wstanie wojennym KONSUPROD firma polonijna Jana Wejcherta, zajmowała się dostarczaniem paczek z zagranicy wysyłanych dla obywateli PRL. Zdaniem historyków z IPN oznacza to, że musiała współpracować z Biurem W, jednostką organizacyjną MSW zajmującą się kontrolą korespondencji.

W stanie wojennym KONSUPROD był najbardziej liczącą się firmą polonijną. Niemieckim partnerem biznesowym Wejcherta był jego wuj Lothar Grabowski. Trzy tygodnie po wprowadzeniu stanu wojennego, 4 stycznia 1982 r., spotkał się on z wicepremierem Jerzym Ozdowskim, który zapewnił Grabowskiego o pozytywnej współpracy z firmami polonijnymi.

Pod kontrolą służb

W aktach IPN dotyczących Jana Wejcherta zachowały się pisma z Inter Polcomu, organizacji zrzeszającej firmy polonijne, w której Wejchert był członkiem zarządu (m.in. w stanie wojennym). Pisma z ramienia Inter Polcomu podpisywał Jerzy Więckowski, sekretarz generalny. Co ciekawe, w piśmie z 17 maja 1988 r. w sprawie wydania paszportu Janowi Wejchertowi interweniował ppłk Więckowski. Czy Więckowski z Inter Polcomu i ppłk Więckowski to ta sama osoba? Nie wiadomo.

Wiadomo natomiast, że firmy polonijne były kontrolowane przez służby specjalne PRL. Świadczą o tym zachowane dokumenty, chociażby te, które zostały opublikowane w "Raporcie z weryfikacji Wojskowych Służb Informacyjnych" Antoniego Macierewicza. W notatce służbowej płk J. Szatan napisał: "Dotyczy: organizacji dodatkowych kanałów łączności agenturalnej w relacji agent Centrala I. Wykorzystanie działalności przedsiębiorstw zagranicznych (polonijnych) rozprowadzających paczki do przekazywania materiałów i informacji wywiadowczych. Utworzenie na terenie Polski społecznej organizacji zrzeszającej handlowców i przemysłowców krajowych i zagranicznych »Inter Polcom« przyczyniło się do powstania w szeregu krajów polonijnych organizacji gospodarczych różnego charakteru".

Czy Jan Wejchert wiedział, że firmy, w których zasiada, są kontrolowane przez służby specjalne PRL i czy miał kontakty z tymi służbami? Anna Czerniejewska z biura prasowego ITI po otrzymaniu pytań dotyczących tych kwestii odpisała, że nie dotyczą one Grupy ITI, dlatego kierując się zasadą nieudzielania informacji na temat prywatnego życia prezesa Wejcherta nie jest w stanie na nie odpowiedzieć.

Wejchert pozywa skarb państwa

W połowie marca tego roku Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że Antoni Macierewicz nie musi przepraszać spółki medialnej ITI za słowa, że wojskowe służby specjalne miały swój udział w powstaniu tego koncernu. Były szef SKW nie musi też przepraszać właściciela ITI Jana Wejcherta za słowa o związkach Wejcherta z WSI orzekł wtedy sąd i zasądził wypłacenie przez Wejcherta na rzecz Macierewicza tytułem kosztów zastępstwa powodowego 7 tys. zł.

Informacje o związkach Jana Wejcherta ze służbami specjalnymi PRL pojawiły się w zeznaniach Grzegorza Żemka, byłego prezesa FOZZ. W odpowiedzi na pytanie mec. Lwa Mirskiego, pełnomocnika Antoniego Macierewicza, czy powód (czyli Jan Wejchert) był współpracownikiem służb specjalnych PRL, Wejchert oświadczył, że nie widzi powodów, żeby na to pytanie odpowiadać.

Po zakończeniu rozprawy pełnomocnicy Jana Wejcherta oraz ITI przypomnieli, że ich klienci wytoczyli podobny proces skarbowi państwa reprezentowanemu przez MON. Mec. Grzegorz Radwański stwierdził, że "niebawem może dojść do ugody między Wejchertem a MON. Strony prowadzą tajne negocjacje jej treści, których efektów na razie nie ujawniają".

Zwróciliśmy się do resortu obrony narodowej z pytaniami o szczegóły tych negocjacji. Według biura prasowego MON, minister obrony narodowej nie prowadzi żadnych negocjacji z ITI lub Janem Wejchertem, których przedmiotem są sprawy dotyczące dokumentów państwowych jak też inne sprawy. MON prowadzi natomiast rozmowy mające "na celu ugodowe zakończenie procesów, które Skarbowi Państwa reprezentowanemu przez Ministra Obrony Narodowej wytoczyli Pan Mariusz Walter, Pan Jan Wejchert i ITI Holding S.A. w związku z Raportem o WSI".

Zdaniem biura prasowego MON, podczas rozprawy w sprawie z powództwa JanaWejcherta pełnomocnik ministra obrony narodowej nawiązał kontakt z prawnikami reprezentującymi ITI oraz prezesów spółki, uzgadniając wstępnie możliwość zawarcia ugody sądowej. W złożonym pozwie Jan Wejchert domaga się m.in. opublikowania na koszt skarbu państwa w ogólnopolskich wydaniach "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej" sprostowania oraz zasądzenia od pozwanego na cel społeczny kwoty w wysokości 100 000 zł na rzecz Fundacji TVN "Nie jesteś sam". Analogiczne pozwy, obejmujące takie same roszczenia, zostały złożone także w sprawach z powództwa Mariusza Waltera oraz ITI Holding SA.

Ze wstępnych ustaleń wynika, że powodowie zrezygnowaliby z zadośćuczynienia, ograniczając roszczenie do opublikowania stosownego oświadczenia. Powyższe warunki zostały zaakceptowane przez ministra obrony narodowej, do ustalenia pozostaje treść oświadczenia oraz miejsce publikacji, poinformowało "GP" biuro rzecznika

http://www.niezalezna.pl/index.php/article/show/id/1705/articlePage/1

http://mediawpolsce.pl/content/view/31/176/





Wejchert, SB i cenzura

Kilka największych portali odmówiło zamieszczenia informacji o roli SB w karierze Jana Wejcherta. Informacja ukaże się w jutrzejszym numerze "Gazety Polskiej", dostępna jest na portalu www.niezalezna.pl. Z tego co wiem półgębkiem podała ją wp.pl. Rozumiem onet i TVN, ale Wejchert nie jest chyba udziałowcem wiekszości mediów w Polsce. Jeżeli ktos chce mieć żywy dowód łukaszenizacji czwartej władzy przekona się w najbliższych godzinach.

http://tomaszsakiewicz.salon24.pl/73295,index.html





http://www.niezalezna.pl/index.php/article/show/id/1791

Miłość TVN do Donalda Tuska okazała się nieprzypadkowa. Przekazanie przez rząd pieniędzy z unijnej kasy właśnie mediom panów Waltera i Wejcherta świadczy o tym, że premier potrafi się odwdzięczyć, za bezgraniczną miłość prezentowaną na antenie TVN. Jeśli przez cztery lata tendencja płacenia ITI się utrzyma, koncern zarobi ponad sto milionów złotych.

W ostatnich dniach media ujawniły kilka bulwersujących faktów na temat TVN. "Rzeczpospolita" i "Nasz Dziennik" odkryły, że rząd Donalda Tuska przekazał prywatnym stacjom telewizyjnym ponad 2 miliony złotych. Pochodzące z unijnej kasy pieniądze, były zapłatą za propagandowe reklamówki promujące "przyszłe sukcesy rządu". Ponad połowę tych środków otrzymały media należące do koncernu ITI TVN,TVN 24, TVN 7. Jeśli ta tendencja się utrzyma (a wiele wskazuje na to, że tak będzie) i rząd regularnie, do końca kadencji będzie płacił mediom panów Waltera i Wejcherta w sumie zarobią one ponad 100 mln. złotych. Jak widać miłość TVN do Donalda Tuska i PO okazuje się nieprzypadkowa. Ogromne znaczenie w tym kontekście ma publikacja "Gazety Polskiej", która ujawniła dokumenty IPN w sprawie właściciela TVN Jana Wejcherta. Wynika z nich, że Wejchert mógł w latach 70. wyjechać za granicę dzięki interwencji kontrwywiadu PRL. To nie pierwsza osoba związana z komunistycznymi służbami w tej stacji w 2006 r. również dzięki "Gazecie Polskiej" dowiedzieliśmy się o współpracy ze służbami wojskowymi PRL Milana Suboticia, ówczesnego sekretarza programowego TVN. Z pewnością takie osoby nie powinny tworzyć mediów w wolnym kraju. Niestety jest inaczej. Nie tylko tworzą, ale też kreują rzeczywistość (taśmy Renaty Beger). Szkoda, że PO, z przyczyn czysto pijarowskich, dla zapewnienia sobie lepszego wyniku w kolejnym sondażu wspiera tak niewiarygodne media. Szkoda, że uczestniczy w tym polski premier, który powinien reprezentować nas wszystkich.

Zbigniew Girzyński, poseł Prawa i Sprawiedliwości




Prezes TVN Piotr Walter i dyrektor programowy Edward Miszczak zeznawali podczas procesu,jaki Milan Subotić wytoczył kierownictwu Gazety Polskiej po opublikowaniu artykułu "WSI na wizji" ujawniającego że był on agentem Wojskowych Służb Informacyjnych,a wcześniej wojskowego wywiadu PRL.

Przypomnijmy że fakt współpracy Suboticia z wywiadem PRL potwierdziły odtajnione przez Instytut Pamięci Narodowej dokumenty,natomiast informacja o związkach Suboticia z WSI znajduje się w raporcie komisji weryfikacyjnej WSI.(...)

Zastępczyni redaktora naczelnego GP (Katarzyna Hejke) zapytała Piotra Waltera,czy rozmawiał z Suboticiem o jego kontaktach z WSI.Prezes TVN zeznał,że dobrze pamięta spotkanie ze swoim byłym sekretarzem programowym,gdyż bardzo sie wówczas wzruszył.Zadał tylko jedno pytanie: "Milanie szpiegowałeś nas?"

Gdy usłyszal zaprzeczenie,obaj mieli łzy w oczach.

GP nr 16

16 kwietnia 2008

Komentarze

  • Xxxx1962 Xxxx1962

    @usuń konto - POcałuj mnie w dupę chuju!

  • Piotrr Walter Piotrr Walter (*.internetdsl.tpnet.pl)

    Odpierdolcie się ode mnie wypoki może co ?

    se bede manipulował
    nie ?

  • test test (87.204.149.*)

    test

  • tajemniczy tajemniczy (87.204.149.*)

    ale poziom :|
    ciekawe

  • FaktyTVN FaktyTVN (*.us.unmetered.com)

    Jan Pawel II pierdolil male dzieci, wy jebane polskie zwierzeta.

  • prawilny prawilny (*.us.unmetered.com)

    Ja sie pytam, kiedy FAKTY TVN w koncu opublikuja material o tym, jak portal WYKOP szkaluje Papieza Polaka Jana Pawla II wrzucajac chore filmy o nim na serwis YouTube ??? Galganstwo z Wykopu robi sobie zarty ze swietosci, A MEDIA MILCZA !!!

  • prawilny prawilny (*.digineo.de)

    Ja sie pytam, kiedy FAKTY TVN w koncu opublikuja material o tym, jak serwis WYKOP.PL szkaluje Papieza Polaka Jana Pawla II wrzucajac chore filmy o nim na serwis YouTube ??? Galganstwo z Wykopu robi sobie zarty ze swietosci, A MEDIA MILCZA !!!

  • Prawda Prawda (*.play-internet.pl)

    Nic nowego, tylko debil i czlowiek o bardzo malym IQ uwaza ze TVN to prywatna telewizja o bardzo obiektywnym programie. Codzienne manipulacje czynią z tej TV totalny shit dla bez mozgow

  • FaktyTVN FaktyTVN (*.toya.net.pl)

    chuj was to lemingi obchodzi.?
    morda śmieci! lepiej tvn poogladajcie zjeby

  • TVN TVN (*.adsl.inetia.pl)

    to prawda i co nam zrobicie?

  • FaktyTVN FaktyTVN (*.debica.mm.pl)

    Stek bzdur!

  • usuń konto usuń konto (*.10-1.cable.virginm.net)

    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto
    usuń konto

Dodaj komentarz

Dodajesz komentarz anonimowo. Zaloguj się.

Dodajesz komentarz anonimowo. Aby komentować pod własnym pseudonimem włącz profil publiczny w ustawieniach.

Autor:
Treść:

Aby przesłać formularz, musisz mieć włączony w przeglądarce Javascript. Jeżeli nie masz, przepisz wspak tekst ju6ns7r3w8:

Wykop

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Copyright – 1999-2017 INTERIA.PL , wszystkie prawa zastrzeżone.