Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

Ostatnio: nigdy

Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

Zasady gry w Eurobusiness

Instrukcja do gry EuroBusiness dostarczona przez Tintarella (irja@interia.pl)

Źródło: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewtopic.php?f=1&t=994

Celem gry jest zdobycie przez grających największego majątku poprzez dokonanie najkorzystniejszych zakupów lub sprzedaży oraz zastawianie swoich nieruchomości. 

W grze bierze udział 3-6 osób. Jeden z grających obejmuje funkcje bankiera. Jeżeli bankier bierze udział w grze jako kupiec jest zobowiązany nie trzymać razem swojej gotówki z kapitałem banku. 

Przed przystąpieniem do rozgrywki bankier wypłaca z kasy banku każdemu grającemu 3000$ w następujących nominałach: 

1 banknot o wartości 1000$ 

2 banknoty o wartości 500$ 

6 banknotów o wartości 100$ 

4 banknoty o wartości 50$ 

5 banknotów o wartości 20$ 

8 banknotów o wartości 10$ 

4 banknoty o wartości 5$ 

Wszystkie wartościowe obiekty sprzedaje bank, zgodnie z podanymi regułami gry. Przy nabyciu nieruchomości tzn. terenów budowlanych, linii kolejowych, wodociągów czy elektrowni, gracz otrzymuje "Akt własności", na którym określona jest cena i dalsze informacje dotyczące opłat, wartości zabudowań itp. 

Każdy grający wybiera sobie 1 pionek. Rozgrywkę rozpoczyna gracz, który wyrzucił kostkami (2szt.) największą liczbę oczek. Następni gracze przystępują do gry zgodnie z ruchem wskazówek zegara, przesuwając swój pionek w kierunku oznaczonym strzałka (rozpoczynając od pola "Start"), o liczbę pól równą sumie oczek wyrzuconych kostkami. W przypadku przybycia pionka na którykolwiek nie zakupiony teren budowlany, gracz może go nabyć wpłacając odpowiednia kwotę do banku. Otrzymany "Akt własności" kładziemy odkryty przed sobą. Ta sama reguła dotyczy przybycia pionka na pole linii kolejowych, wodociągów czy elektrowni. 

Jeżeli gracz po przybyciu na pole niewykupionego terenu zrezygnuje z jego kupna, bankier ma obowiązek sprzedać ta nieruchomość w drodze licytacji za dowolna cenę, przy czym cena wywoławcza licytacji jest połową wartości podanej na "Akcie własności". W licytacji może wziąć udział również gracz, który zrezygnował wcześniej z kupna licytowanej nieruchomości. 

Aby przyśpieszyć grę, przed przystąpieniem do niej bankier może po przetasowaniu rozdać grającym po dwa "Akty własności", które należy wykupić za wskazana na nich cenę, z banku. 

W przypadku przybycia pionka na pole oznaczone znakiem zapytania gracz ciągnie kartę z "Szansy" z kompletu, któremu odpowiada dany kolor znaku zapytania. Po zastosowaniu się do podanego na karcie polecenia, wsuwamy ja tekstem do dołu pod stos. 

Jeżeli pionek zatrzyma się na polu należącym do innego grającego, należy wypłacić mu sumę wskazaną na "Akcie własności" tytułem opłaty za postój (o ile właściciel nieruchomości upomni się o nią). Jeśli następny gracz rozpoczął już rzucać kostkami, a właściciel nieruchomości nie wyegzekwował opłaty - ulega ona anulowaniu. Jeżeli nieruchomość jest zastawiona w banku, właściciel jej nie może zadać opłaty za postój. Oplata jest podwójna o ile egzekwujący jest właścicielem wszystkich terenów budowlanych w danym państwie. 

Gracz, który wyrzuci "dublet" (taka sama ilość oczek na obu kostkach) rzuca powtórnie i przesuwa swój pionek o sumę oczek z dwóch rzutów. Jeżeli jednak wyrzuci "dublet" powtórnie, to udaje się do "Więzienia". To samo dzieje się z graczem, który swoim pionkiem zatrzyma się na polu "zawiniłeś, idziesz do wiezienia" lub gdy wyciągnie z "Szansy" kartę z poleceniem "Zawiniłeś, idziesz do wiezienia". Przebywający w "Wiezieniu" opuszcza dwie kolejki rzutów, tracąc prawo do sprzedaży i kupna nieruchomości oraz pobierania opłat za postój. Jeżeli chce wyjść wcześniej z "Więzienia" musi zapłacić 100$ grzywny i wyrzucić "dublet". W razie nieudanej próby wyrzucenia "dubletu" gracz płaci grzywnę 400$ (dopłaca 300$) i opuszcza "Więzienie". Grający, który pionek swój postawił na polu "Więzienie" lub przez nie przechodzi traktowany jest jako odwiedzający, wobec którego nie stosuje się czasowego wykluczenia z gry. Każdorazowe przejście przez pole "Start" lub zatrzymanie się na nim, nagradzane jest wypłacaną przez bank sumą w wysokości 400$, o ile grający nie "udaje się do wiezienia". 

Pole "Parking strzeżony" traktowane jest jako pole dodatkowe nie podlegające wykupowi. Osoba znajdująca się swoim pionkiem na tym polu płaci do banku 400$. Pole "Podatek od wzbogacenia" traktowane jest podobnie, przy czym grający wpłaca do banku 200$. 

Pole "Darmowy parking" funkcjonuje w grze jako pole nie przynoszące ani zysku ani strat. 

W sytuacji gdy wszystkie tereny budowlane jednego państwa znajdują się w reku jednego gracza ma on prawo nabyć w banku, bezpośrednio przed swoją kolejką rzutów, dom lub domy. W każdej rundzie grający może nabyć maksymalnie 3 domy - stawiając każdorazowo na terenie danego miasta jeden dom. Drugi dom można postawić pod warunkiem posiadania w każdym mieście danego państwa po 1 domu. Jedno miasto można zabudować maksymalnie 4 domami. Trzeci i czwarty dom stawiamy do zasady proporcjonalnej zabudowy. W przypadku ich chwilowego braku, chętni czekają do chwili gdy wrócą one do banku. O ile na terenie wszystkich miast jednego państwa stoją już po 4 domy, ich właściciel może kupić hotel. Aby nabyć hotel zwracamy do banku znajdujące się w danym mieście 4 domy + opłatę wskazaną na "Akcie własności". W każdym okrążeniu gracz może nabyć maksymalnie 3 hotele. W jednym mieście może stać tylko 1 hotel. 

Sprzedaż i skup budynków przeprowadza wyłącznie bank. Grający ma prawo przed swoja kolejka rzutu sprzedać innemu grającemu, za dowolną umówioną cenę niezabudowane tereny miast, o ile na żadnym z posiadanych przez sprzedającego, terenie budowlanym nie stoją domy lub hotel. Przed dokonaniem transakcji należy je odsprzedać do banku, który płaci: 

a) za domy - połowę ich wartości 

b) za hotel - 1/2 wartości 4 domów + 1/2 dopłaty za hotel 

Tylko bank jest upoważniony do udzielania pożyczki pod zastaw hipoteczny terenu (wysokość obciążenia hipoteki wskazana jest na odwrocie każdego "Aktu własności"). Domy i hotele, które nie mogą służyć jako zastaw pożyczki, należy przed zastawieniem terenu sprzedać do banku, na wyżej wymienionych warunkach. W momencie zwrotu pożyczki do banku pożyczający wpłaca również kwotę =10% wartości pożyczki. Przy braku odpowiednich nominałów kwota odsetek za pożyczkę ulega zaokrągleniu na niekorzyść banku. Zastawienie terenu powoduje odwrócenie "Aktu własności". 

W przypadku nabycia nieruchomości obciążonej długiem hipotecznym nabywca może zaraz wpłacić do banku sumę obciążenia hipotecznego plus 10% odsetek, lub tez zrezygnować na pewien czas z oddania długu wpłacając na razie do banku sumę 10% odsetek. Przy późniejszej spłacie długu, grający ponownie płaci 10% odsetek. Gracz, który nie może uregulować swoich należności wobec innego grającego w całości gotówką, może to uczynić częściowo gotówka a częściowo swoimi terenami (budowlanymi, kolejami, elektrownia, wodociągami) co do wartości których umawiają się zainteresowane strony. 

Grający, który jest niewypłacalny wobec innego grającego (nie ma czym zapłacić), przerywa grę a swoją własność oddaje wierzycielowi przy czym domy i hotele bank odkupuje za połowę ceny, a gotówkę wypłaca wierzycielowi. 

Jeżeli grający staje się niewypłacalny wobec banku (pomimo sprzedania zabudowań i pobranych pożyczek), tj. nie może opłacić podatków lub kar - majątek jego przejmuje bank, który sprzedaje tereny budowlane w drodze licytacji. Domy i hotele nie podlegają licytacji. 

Nie wolno pomagać innym grającym w pilnowaniu egzekwowania należności. 

Nie wolno pożyczać innym grającym gotówki, nieruchomości lub budynków. 

Wszystkie transakcje, opłaty, kary muszą być natychmiast opłacane. Gra skończy się, gdy na planszy zostaje tylko jeden grający lub gdy kończy się czas gry ustalony przed jej rozpoczęciem. 

W tym drugim przypadku gracze obliczają swój majątek tj.: 

- gotówkę, 

- wartość nie zastawionych terenów budowlanych, elektrowni, linii kolejowych, wodociągów, 

- połowę wartości nieruchomości zastawionych, 

- wartość domów i hoteli. 

Posiadacz największego majątku - zwycięża. 

Komentarze

  • Vra Vra (78.8.136.*)

    Mam pytanie.w momecie gdy gracz wyrzuci dubelt to rusza sie dopiero dgy wydzuci ponownie i doda ilosc oczek wydzuconych za drugim razem???

  • nie nie (*.189.219.107.skyware.pl)

    @sza - NIE to prawda nikt Cię nie lubi i nikt z tobą nie zagra

  • Kiper Kiper (*.internetdsl.tpnet.pl)

    @Ada - Weź się ogarnij lepiej.

  • Lileczka81 Lileczka81

    genialna gra - uwielbiam ją :)

  • ddd ddd (*.pl)

    super gra nawet dla piewszoklasisty

  • Ada Ada (*.pl)

    DUPA DUPA DUPA

  • Ada Ada (*.pl)

    Dzięki ale dużo do przeczytania to trochę głupie troche cię pokręciło nigdy tego nie przeczytam naprawdę pomyśl trochę.

  • psuja psuja (*.pl)

    Zgadzam się!

  • gracz gracz (*.pl)

    gram z corką żoną siostrzencami... Nigdy sie nie nudzi

  • sza sza (*.pl)

    Nie mam z kim grac, nikt mnie nie lubi, zagra ktos ze mna?

  • martyna martyna (*.as13285.net)

    martyna strona;
    kacpra strona;
    nasa strona;
    12345678910lenda

  • sajmon sajmon (*.play-internet.pl)

    fajna gierka

  • do mati do mati (*.uznam.net.pl)

    @mati - sam jestes do kitu

  • siema eniu siema eniu (77.252.173.*)

    taka se 3/7

  • Przemek"B Przemek"B (*.231.248.3.tzg.pl)

    fajne to nie

  • Paweł Paweł (*.cdma.centertel.pl)

    Super gra ;p Gram w nia juz od kilku lat. :D

  • Szymon Szymon (*.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    dobra

  • Animo Animo (*.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Dajcie stronkę z instrukcją

  • Animo Animo (*.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    @wikusiaaa - twoja

  • Nika956 Nika956 (*.compower.pl)

    super extra gra ja w nią gram prawie codziennie z rodziną lub z koleżankami
    to moja ulubiona gra planszowa

  • ILoveEu ILoveEu (*.dynamic.chello.pl)

    @wikusiaaa - Zgadzam sie! Gram w ta gre od 8 roku zycia :D

  • golfan golfan (*.satfilm.net.pl)

    extra gra gramy w nia cala rodzina :D

  • heder heder (*.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    Super gra grałam ; ) i polecam ; D

  • mati mati (*.dynamic.gprs.plus.pl)

    gra do kitu

  • vbzbzsdgbzws vbzbzsdgbzws (*.play-internet.pl)

    jjaaa pgfrggsdhbwsrjnsrwhrhsrthtsr

  • kiciaa 321 kiciaa 321 (*.play-internet.pl)

    @Zuzka:D -

  • wikusiaaa wikusiaaa (*.play-internet.pl)

    est napisane że to jest gra od 14 lat.Głupota z tą barierą wiekową co nie. Jeśli ktoś się ze mną zgadza niech

  • euro buwsiness euro buwsiness (*.play-internet.pl)

    ok gra ;p;d

  • sylwuniaa 33 sylwuniaa 33 (*.play-internet.pl)

    pięknie!;)

  • kiciaa 321 kiciaa 321 (*.play-internet.pl)

    ja mam jakoć 7 lat i co jest na 6 Znakomicie!

  • Kaczka Kaczka (*.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    @KaczKA -

  • KaczKA KaczKA (*.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    to moja ulubiona gra gram w nią codziennie I cie to nie nudzi moim zdaniem najlepiej jest kupić Anglię ponieważ kuzynka juz z 3 domami miała 10 tysięcy i wygrała to a ja milaem hoden na zielonych i mialem 2 miejsce

  • maniak maniak (*.adsl.inetia.pl)

    super gra i dobre zasady

  • muterfucker muterfucker (*.centertel.pl)

    moja ulubiona planszówka

  • muterfucker muterfucker (*.centertel.pl)

    PROboszcz sam CIPARA!

  • muterfucker muterfucker (*.centertel.pl)

    Zuzka:D - masz rację jak gramy całą rodziną to jest super zabawa. Ja i tak w to gram a mam 11 lat a na pudełku jest napisane że to jest gra od 14 lat.Głupota z tą barierą wiekową co nie. Jeśli ktoś się ze mną zgadza niech odpowie: Zgadzam się!

  • muterfucker muterfucker (*.centertel.pl)

    zarąbista gra sam ją mam więc jak gramy z siostrą, mamą, drugą siostrą to dopiero są emocje hehe

  • adi adi (*.neoplus.adsl.tpnet.pl)

    zarąbista gra. uwielbiam ją. a najbardziej lubie kupywać takie miasta jak : wiedeń, insbruck, malmo, goteborg, sztokholm, londyn, bruksela, glasgow, liverpool, amsterdam, roterdam itp.

  • Komentarz komen Komentarz komen (*.opera-mini.net)

    gra jest zarąbista i hwdy

  • PROboszcz PROboszcz (*.icpnet.pl)

    Spoko ale cipiara jestes ; d
    ty L4MUS3K
    CIPIARA CIPIARA CIPIARA

  • Zuzka:D Zuzka:D (*.sta.asta-net.com.pl)

    Nie złe ;) Mam tą grę . Ale rzeczywiście - kłamać - nie kłamiesz, bo instrukcja taka sama ;) Trzymaj tak dalej :D ;)

Dodaj komentarz

Dodajesz komentarz anonimowo. Zaloguj się.

Dodajesz komentarz anonimowo. Aby komentować pod własnym pseudonimem włącz profil publiczny w ustawieniach.

Autor:
Treść:

Aby przesłać formularz, musisz mieć włączony w przeglądarce Javascript. Jeżeli nie masz, przepisz wspak tekst oxa6kkikug:

Wykop

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Copyright – 1999-2012 INTERIA.PL , wszystkie prawa zastrzeżone.