Ostatnio: 26.11.2019

Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

Witam

Pewnego dnia jak zwykle po powrocie do domu włączyłem laptopa. Miałem coś wydrukować, więc zainstalowałem sterowniki i chciałem uruchomić komputer ponownie. Niestety przy ponownym włączaniu słyszałem tylko szum chłodzenia, zobaczyłem świecące diody, ale ekran niczego nie pokazywał ani się nie podświetlał. Pomyślałem, coś nie zaskoczyło, wyłączyłem go, włączyłem ponownie, dalej to samo. W moim laptopie (HP TX2000) jest procesor AMD, więc pomyślałem, przegrzał się i musi chwilę ochłonąć (tak, coś takiego się zdarzało, gdy więcej niż 15 minut chciałem korzystać z 2GHz które procesor ma mi oferować, a nie z taktowania ograniczonego do 800MHz). Poczekałem, jednak dalej nic. Wtedy zacząłem poszukiwania na desktopie i jakież było moje zdziwienie gdy po wpisaniu w Google "hp black screen" zobaczyłem całe fora zawalone postami o tym, że w HPkach serii 6000, 8000, 9000 oraz mojej TX po około 1,5 roku od temperatury puszcza "złącze" BGA które trzyma chipset grafiki. Poniżej kilka linków do miejsc w których żalą się użytkownicy odlutowanych chipsetów:

http://www.mycheaplaptop.net/2009/03/never-buy-hp-laptop/

http://www.petitiononline.com/deadhptx/petition.html (podpisana przez ponad 1500 osób)

http://en.kioskea.net/forum/affich-56849-hp-tx1000-boots-a-blank-screen

i z forum hp.com:

http://forums11.itrc.hp.com/service/forums/bizsupport/questionanswer.do?admit=109447626+1259167882029+28353475&threadId=1205494%20[url]http%3A//h30434.www3.hp.com/psg/board/message?message.uid=162067[/url]

http://h30434.www3.hp.com/psg/board/message?board.id=Tablet&thread.id=1277

http://h30434.www3.hp.com/psg/board/message?board.id=Tablet&message.id=1022

Zadzwoniłem, a po otrzymaniu adresu e-mail od konsultanta, napisałem do HP. Po wymianie kilku maili ostateczne stanowisko HP brzmi następująco:

"Szanowny Panie,

Firma HP podaje oficjalne informacje odnośnie wadliwości urządzeń, więc jeżeli Pański laptop oraz inne serie nie są wymienione, nie jest zasadne stwierdzenie, że jest to seria wadliwa. Uważam Pana zarzuty za bezpodstawne i podtrzymuję decyzję przedstawioną dnia 25 listopada 2009r- laptop nie posiada już gwarancji.

Z poważaniem,

Ewelina Pytkowska

Specjalista ds. Obsługi Klienta

Hewlett-Packard Polska Sp. z o.o."

Pani Ewelina ma rację, mój laptop oraz inne dotknięte problemem BGA nie jest objęty programem wymiany .

Dowodem na to, że HP wie o problemie jest fakt, iż w nowszych seriach tabletów TX chipset grafiki jest dodatkowo klejony, co miałoby zapobiec odlutowaniu, lecz jak pokazuje mój przykład (u mnie jest klejony) za wiele to nie dało.

Powiatowy Rzecznik Konsumenta poradził, że w takim wypadku najlepszym sposobem dochodzenia swoich racji jest wytoczenie sprawy z powództwa zbiorowego. Do tego potrzeba 10 osób, ale zapoznając się z tym wykopem , który traktował o walce z serwisem przy takiej samej awarii jak moja, wydaje mi się, że znaleźć 10 osób z takim problemem jak mój na wykopie nie będzie trudno.

W skrócie o co mi chodzi:

Laptopy HP samoczynnie psują się po około 1,5 roku z powodu wady fabrycznej. W związku z tym, że produkty sprzedawane są z tą wadą można podpiąć to pod niezgodność towaru z umową, jednak uważam, że HP powinno przyznać się do winy i rozwiązać ten problem, aby naprawa miała miejsce "z automatu", a nie po długich bataliach z firmą.

Co o tym sądzicie?

Wiadomo, że ja nie patrzę na sprawę obiektywnie, ponieważ nagłe odcięcie od laptopa nie jest sprawą przyjemną, a wydanie około 400 zł za naprawę tym bardziej. Jeśli znajdą się osoby które będą chciały skorzystać wraz ze mną z pozwu zbiorowego (który został do takich właśnie sytuacji stworzony) to jestem gotów wybrać się do radcy prawnego i tam zasięgnąć fachowej opinii.

Na razie chętne do walki z Goliatem są trzy osoby: Elliania (o której problemie mówił przytaczany już wykop ), mój znajomy z forum.ubuntu.pl z takim samym jak ja laptopem oraz ja.

Jeśli masz laptopa z serii 6000, 8000, 9000 lub TX (obojętnie czy już, czy jeszcze Ci się nie zepsuł) i chciałbyś DOŁĄCZYĆ DO NAS napisz: merito123 małpa gmail kropka com

Przed zakupem laptopa HP szczerze radzę, zastanów się dwa razy. Wczoraj (Nowy Rok) zepsuł się laptop koleżanki, dziwnym zbiegiem okoliczności też HP.

Pozdrawiam

merito

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Prywatność. Copyright – 1999-2018 INTERIA.PL, wszystkie prawa zastrzeżone.