Ostatnio: 16.08.2019

Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

TL;DR: W Play długość trwania umowy i długość spłacania rat za urządzenie zakupione w ramach umowy, to dwie różne rzeczy.

Taka ciekawa praktyka sieci Play.

Na początku 2014 roku przedłużyłem umowę na usługę Play Online. Razem z przedłużeniem umowy pozwoliłem sobie wcisnąć tablet Lenovo 10" z dodatkową klawiaturą BT, nie pamiętam modelu, generalnie sprzęt warty wtedy jakieś 800zł. Oczywiście otrzymałem informację, że umowa jest na dwa lata, miesięczny koszt usługi to +/-35zł, do tego osobną pozycją na fakturze będzie rata za sprzęt w wysokości 40zł miesięcznie. Sumarycznie +/-75zł miesięcznie. Umowa podpisana, sprzęt wysłany, wszystko gra.

Umowa obowiązywała do lutego 2016 roku. Oczywiście nie zdążyłem zgłosić w terminie chęci rozwiązania umowy, więc z automatu przedłużono umowę jeszcze o miesiąc. Skończyłem płacić, wszystko było OKej. Do dziś miałem spokój, aż wracając z pracy wyciągnąłem ze skrzynki na listy takie pisemko:



Szlag mnie jasny trafił. Umowa zakończona więc konto w usłudze Play24 nieaktywne. Dzwonię więc i pytam o co chodzi. Miły pan wytłumaczył mi, że owszem umowa była na 24 miesiące, ale raty za sprzęt zakupiony w ramach tej umowy są na 37 miesięcy, o czym oczywiście nikt nie raczył napomknąć w trakcie przedłużania umowy. Szybka kalkulacja 37 miesięcy razy 40 złotych i wychodzi na to, że nie dość, że będę jeszcze przez 9 miesięcy płacił firmie, od której miałem szczerą nadzieję się się uwolnić, to jeszcze za sprzęt warty 800zł zapłacę w sumie prawie 1500zł.

Z tego miejsca serdecznie pozdrawiam sieć Play i życzę im jak najszybszego i jak najgłośniejszego bankructwa :).

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Prywatność. Copyright – 1999-2018 INTERIA.PL, wszystkie prawa zastrzeżone.