Ostatnio: 13.11.2019

Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

tl;dr

skoda sprzedaje samochody z instalacją gazową po czym aktualizuje oprogramowanie tak, by silnik i tak brał trochę benzyny podczas mocniejszej jazdy. Oszczędność szlag trafia.



Od dobrych kilku lat Skoda zajmowała pierwsze miejsce w Polsce od względem sprzedaży swojego modelu Octavia. Samochód trwały, pojemny, bezpieczny, taki "prawie passat" (celowo pisze to w cudzysłowie, wojenki motoryzacyjne zostawiam użytkownikom onetu).

"my Polacy tak mamy" a w zasadzie musimy uwzględniać koszty użytkowania pojazdu, stąd taka popularność Octavii w Polsce - dobra relacja jakości do ceny.

Skoda niestety zaczęła szukać oszczędności. Można przeboleć wywalenie maty izolującej spod maski, przełożenie akumulatora z plastikowej obudowy do filcowego pokrowca czy wywalenie obudowy silnika w niektórych jednostkach. To detale.

Zaczęli jednak przeginać. Najpierw do Octavii kombi z LPG (cięższy tył) zaczęły trafiać zbyt miękkie sprężyny na tylną oś co skutkowało wiszącym tyłem i niemal haczeniem zderzakiem o asfalt gdy z tyłu siadły 2-3 osoby. Wypadałoby zrobić akcję serwisową? Skądże! Ci, którzy zauważyli problem i zgłosili to w ASO dostawali przeróżne propozycje:

-spadaj

-dołożymy ci sprężyny wspomagające ale sam płacisz za montaż

-założymy ci nowe, takie same jak miałeś i zobaczymy

-założymy ci wspaniałomyślnie twardsze sprężyny ale sam zapłacisz (co najwyżej dostaniesz drobny rabat)

-OK, wymiana gwarancyjna (i takich przypadków było niewiele)

Dopiero po pewnym rozdmuchaniu tematu Skoda przyjęła bardziej spójny i korzystny dla klienta sposób podejścia do rzeczy.

Warto dodać że nie każdy zauważał problem, dlatego odsetek tych, którzy rzeczywiście dostali właściwe sprężyny jest niewielki.

szczegóły na forum:

Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

To wciąż drobnostka..




Ostatnio okazało się że fabrycznie montowana* instalacja LPG, którą Skoda oferowała do silnika 1.6 MPI (uchodzącego za doskonale nadającego się do jazdy na gazie, prostego i trwałego) wcale nie będzie już jeździć na samym gazie! (pomijam użycie benzyny na rozruch, tak jest w każdym aucie). Każdy samochód na gwarancji przy wizycie w ASO ma wgrywane nowe oprogramowanie sterownika gazu powodujące "dotrysk" benzyny powyżej 3100 obrotów, czyli przy prędkości około 100km/h!

Czyli kupujesz samochód chcąc jeździć ekonomicznie na LPG (dopłacając blisko 5tys za instalację gazową!) a po przeglądzie w ASO okazuje się że dostałeś nowy soft dorzucający benzynę powyżej 3100rpm i przełączający się na nią całkowicie powyżej 4000rpm. Cała oszczędność bierze w łeb, zwłaszcza przy jeździe po autostradzie.

Czym jest to argumentowane? Troską o klienta i żywotność silnika! A jak to interpretować? Hipotezy forumowiczów:

-Zaczęli robić silniki z tak słabych materiałów że nie wytrzymują jazdy na gazie (głowice) i muszą mieć dotrysk benzyny.

-Octavia 3 słabo się sprzedaje (niedawno była premiera) więc trzeba "zachęcić" użytkowników octavii 2 to kupna nowej (w której już nie ma instalacji LPG)

-spiseggg!! koncernów paliwowych, wiadomo.

Nagminne jest że w wielu samochodach wtryski LPG nie wytrzymują do końca gwarancji.

Czy nie jest to towar niezgodny z umową? Klienci kupowali przecież samochód mający jeździć na gazie!

Skoda na swoim profilu FB milczy i nie zamierza odpowiadać na postawione pytania.

Wykopcie proszę, trudno godzić się na taką politykę firmy, zwłaszcza w kraju który jest w ścisłej czołówce na świecie pod względem ilości aut z LPG. tylko robiąc szum wokół sprawy można zmusić koncern do jakiegoś działania.

szczegóły tutaj:

Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!


Na koniec, żeby uniknąć przepychanek w komentarzach: każde paliwo ma swoje zalety i wady. Zaletą LPG jest na pewno najtańsza jazda (chyba że ktoś ma Skodę Octavie..)

*montowana fabrycznie instalacja to w rozumieniu Skody montowana w ASO przed sprzedażą, skrojona "na miarę" przez producenta (tutaj Landi Renzo)

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Prywatność. Copyright – 1999-2018 INTERIA.PL, wszystkie prawa zastrzeżone.