Ostatnio: wczoraj

Darmowe galerie dla serwisów aukcyjnych

Zanim oddasz laptopa/komórkę/komputer do naprawy...

Za namową kilku mireczków napiszę krótki poradnik co należy zrobić zanim odda się nasz telefon/laptop/komputer do serwisu.

1. Zrób dokumentację fotograficzną swojego sprzętu przed oddaniem go a dlaczego?

Wiesz przez ile rąk przechodzi Twój sprzęt zanim trafi do serwisanta i zacznie go naprawiać? Co najmniej klilka :

Sklep->(jak nie masz hasła to wiadomo, że sprawdza jakie masz dane a dużo serwisantów ma fap folder)->Przyjęcie do serwisu->Następnie trafia do specjalnych kuwet z kartką jaka jest usterka i serwisanci wybierają łatwe sztuki a te problemowe leżą i są komuś podrzucane(sprawdzają na jaką usterkę jest dany sprzęt,przeglądają i odkładają). Laptop jest często wtedy rysowany, otwierany a potem nie ma winnego, że jest rysa

2. Opisz dokładnie swoją usterkę. Najgorszy opis "nie włącza się". Serwisant odpala laptopa/komórkę: o włącza się! Należy opisać dokładnie swoją usterkę np: laptop po 30 minutach ma paski na ekranie,nie stabilna praca systemu, zawieszanie.Im więcej usterek podanych tym sprzęt będzie dokładniej sprawdzany.

3. Spisz numery seryjne(w miarę możliwości) części typu dysk twardy,kość RAM,zasilacz,bateria - często są podmieniane lub komuś potrzebna część na szybko to weźmie do Twojego laptopa a potem włoży inną o tym samych parametrach.

4. Pamiętaj o swoich danych: Zawsze zrób kopie danych bo SERWIS nigdy nie odpowiada za ich utratę.W usterce jest opis zawiesza się? Postawmy system! Potem się pomyśli! Masz hasło na komputer? Myślisz, że będą tracić czas na dzwonienie do Ciebie abyś im łaskawie podał hasło? Nie! Postawią szybko nowy system a w opisie podadzą, że system wolno chodził lub się wieszał aby nie tracić czasu.

5.Wyjmij dodatkowe części,które dołożyłeś do komputera. Serwis sztywno trzyma się specyfikacji jaką ma laptop/komputer.Jest podane, że 4GB a w środku 8GB? Wyjmą 4GB i będą używać do testów dla siebie...

6. Wszystko zależy na jakiego trafisz serwisanta. W opisie jest np: "laptop zawiesza się" -wymieni na szybko kość RAM i ma laptopa do przodu! Szybka naprawa! Następnie ten laptop znów wróci i trafi do działu ponownych napraw i tam w opisie podadzą, że WSZYSTKO OK a rozpiszą na innego laptopa wymianę płyty głównej a TY dostaniesz informację,że wszystko z nim było ok. Dlaczego tak robią? Za każdą ponowną naprawę płaci serwis zewnętrzny( firma zewnętrzna wygrywa ofertę na naprawę laptopów HP i za każdego naprawionego laptopa otrzymują 40$ a jak znów do nich wróci w ciągu 30dni od ostatniej naprawy to płaci za to serwis zewnętrzny)

7. Zalańce! To dotyczy większości komórek, w przypadku gdy nie radzą sobie z naprawą lub jest nie opłacalna np wymiana lcd+płyty to zalewają i przychodzi info,że telefon był zalany i mogą naprawić odpłatnie z 10% zniżką)

8.Część modeli posiada bezpłatną naprawę np. zawiasów,czy plastików, ze względu na błąd w produkcji - zawsze należy poszperać w necie czy dany model to obejmuje.

9.Masz w opisie naprawy, że zgłaszałeś laptopa np. na wymianę dysku a wymienili Ci : dysk,część obudowy np palmrest czy klapę? na 90% podczas naprawy ktoś zarysował,ktoś rozpisał na Twojego laptopa ten plastik i jest on w innym laptopie lub podczas naprawy ktoś przewiercił kominek i powstał jeż.

10. Gdzie należy oddać sprzęt - do producenta czy do sklepu gdzie kupiliśmy:

Jak oddasz do sklepu to zanim to sklep wyśle to minie czasem tydzień a jak zadzwonisz do producenta to w większości poprosi Cię o dołączenie papierów dowodu zakupu,poprosi o numery seryjne i kurier sam zabierze na koszt producenta lub trzeba na własny koszt wtedy zapłacimy +20zł więcej ale sprzęt będzie u nas szybciej.

11. Zrób zdjęcie/filmik podczas otwierania paczki bo potem nikt nie uwierzy, że powstały ryski lub pęknięcia i ZAWSZE ale to ZAWSZE za przesyłkę odpowiada NADAWCA!!!! i o to on załatwia cały proces od początku do końcu jak jest coś nie tak z przesyłką! Uszkodzona paczka

12. Zawsze ale to zawsze pamiętaj o swoich prawach jako konsument:

Przykład:

"Pani Kamila kupiła 3 miesiące temu wielofunkcyjny robot kuchenny. Po miesiącu od jego zakupu zepsuciu uległa tarcza do szatkowania warzyw. Sprzedawca dokonał naprawy, poprzez wymianę wadliwej tarczy. Po miesiącu zepsuciu uległ silnik robota, w związku z czym pani Kamila chce odstąpić od umowy i żąda zwrotu zapłaconej ceny. Planuje zakupić robot innej firmy. W związku z tym, że towar był już reklamowany – sprzedawca dokonał już raz naprawy – a kolejna wada jest istotna, nie może odmówić przyjęcia odstąpienia od umowy, którego chce dokonać pani Kamila."

Jeżeli kolejny raz nasz sprzęt trafi do naprawy to możemy żądać odstąpienia od umowy

13. Nie chcą przyjąć laptopa/komórki znów do naprawy lub w ogóle nie chcą go przyjąć do naprawy?

W większości wystarczy przygotować pismo : https://druki.infor.pl/druk/2550619.html?utm_source=infor.pl-prawo&utm_medium=link-druki&utm_campaign=druki-infor

90% serwisów już wtedy daję sobie spokój bo nie chcą płacić 2tys złoty kare za odmowę naprawy a na 2tys się nie skończy bo sprawa trafia do sądu w miejscu gdzie mieszkamy + koszty procesowe + koszty adwokata tej firmy

14. Pamiętajcie, że takie "Kolosy" jak HP,Lenovo,Dell nie chcą i nie mają czasu się spierać o jeden komputer i po takim piśmie wykonują za darmo naprawę i uznają gwarancję.

-------------------------------------------------------------

W razie pytań proszę do mnie pisać na PW - Zawsze pomogę w wolnej chwili z gwarancją i obiektywnie na to popatrzę czy warto czy nie a sam wiem po sobie, że warto o swoje się wykłócić a zwłaszcza jak zapłaciliśmy za sprzęt czasem kilka tysięcy a nie działa tak jak powinien

Pozdrawiam :)

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację Regulaminu. Prywatność. Copyright – 1999-2018 INTERIA.PL, wszystkie prawa zastrzeżone.